Všeobecné obchodné podmienky | Dajvo - strojárska výroba

Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky dajvo.sk

  1. Úvodné ustanovenia

 

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti obchodníka – predávajúceho - spoločnosť DAJVO s. r. o., so sídlom Vrchteplá 150, 017 05 Vrchteplá, IČO: 46 826 955, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 26856/R, e-mailová adresa: osobneudaje@dajvo.sk/ info@dajvo.sk, telefónne číslo: +421 910 548 377 (ďalej ako „Obchodník“) a kupujúceho pri uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na webovom sídle dajvo.sk (ďalej ako „elektronický obchod“) a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej ako „obchodné podmienky“).

 

  1. Obchodník umožňuje každému kupujúcemu dostatočne sa oboznámiť s týmito obchodnými podmienkami a umožňuje každému návštevníkovi elektronického obchodu jednoduchý prístup k zneniu týchto obchodných podmienok ich zverejnením na svojom webovom sídle.

 

  1. Výklad pojmov

 

  1. Na účely týchto obchodných podmienok sa:

 

  • spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Občiansky zákonník“), ktorý na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu vstupuje do zmluvného vzťahu s Obchodníkom (ďalej aj ako „Spotrebiteľ“),

 

  • podnikateľom sa rozumie právnická osoba alebo fyzická osoba v postavení podnikateľa v zmysle § 2 ods. 2 a nasl. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Obchodný zákonník“), ktorá na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu vstupuje do zmluvného vzťahu s Obchodníkom a (ďalej aj ako „Podnikateľ“). Na vzťahy vzniknuté medzi Obchodníkom a kupujúcim – Podnikateľom, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvného vzťahu s Obchodníkom koná v rozsahu svojho podnikateľského oprávnenia sa prednostne použijú ustanovenia článku X. týchto obchodných podmienok,

 

  • kupujúcim sa rozumie Spotrebiteľ a/alebo Podnikateľ, ktorý uzatvoril prostredníctvom elektronického obchodu kúpnu zmluvu na diaľku (SpotrebiteľPodnikateľ spolu ďalej aj ako „Kupujúci“),

 

  • zmluvnými stranami rozumie spoločné označenie Obchodníka a Kupujúceho (ďalej ako „Zmluvné strany“),

 

  • webovou stránkou rozumie internetová stránka Obchodníka dostupná na internetovej adrese dajvo.sk, na ktorej je zverejnená ponuka tovarov ponúkaných Obchodníkom (ďalej aj ako „webová stránka“),

 

  • tovarom rozumejú všetky produkty a tovary, ktoré sú zverejnené na  webovej stránke v sekcii „Ponuka“ a zároveň, ktoré má Kupujúci možnosť si objednať a kúpiť (ďalej ako „Tovar“),

 

  • kúpnou zmluvou rozumie zmluva uzavretá medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom elektronických prostriedkov, a v ktorej sa Obchodník zaväzuje predať a dodať Tovar a Kupujúci sa zaväzuje za Tovar zaplatiť stanovenú kúpnu cenu (ďalej aj ako „Kúpna zmluva“ alebo ako „Zmluva“),

 

  • elektronickou správou rozumie správa odoslaná prostredníctvom internetovej e-mailovej komunikácie cez e-mailovú schránku ktorejkoľvek Zmluvnej strany alebo elektronická správa odoslaná cez sociálne siete ktorejkoľvek Zmluvnej strany, ak tieto obchodné podmienky neustanovujú inak (ďalej ako „elektronická správa“),

 

  • pojmom „bez zbytočného odkladu“ rozumie vykonanie určitej povinnosti vyplývajúcej z týchto obchodných podmienok ktoroukoľvek Zmluvnou stranou pri najbližšej možnej príležitosti / v najbližšom možnom termíne podľa objektívnych možností Zmluvnej strany, najneskôr však do 3 dní odo dňa vzniku tejto povinnosti,

 

  • objednávkovým formulárom rozumie formulár v elektronickom obchode, prostredníctvom ktorého môže Kupujúci uzatvoriť s Obchodníkom Zmluvu (ďalej ako „Objednávkový formulár“),

 

  • objednávkou rozumie odoslaný Objednávkový formulár, ktorý obsahuje všetky povinné informácie o Kupujúcom, ktoré Kupujúci vyplnil a momentom odoslania riadne vyplneného objednávkového formulára s uvedením všetkých povinných náležitostí sa kliknutím na políčko „Objednávka s povinnosťou platby“ alebo na iné políčko s obdobným významom stáva návrhom na uzatvorenie Zmluvy (ďalej ako „Objednávka“),

 

  • potvrdením objednávky rozumie prijatie návrhu na uzavretie Zmluvy Obchodníkom podľa čl. III. týchto obchodných podmienok na základe Objednávky Kupujúceho (ďalej ako „Potvrdenie objednávky“), pričom Potvrdenie objednávky obsahuje všetky povinné náležitosti akceptácie Objednávky – návrhu na uzatvorenie Zmluvy, najmä:

 

  1. názov a množstvo objednaného Tovaru,
  2. obchodné meno a sídlo Obchodníka a jeho kontaktné údaje,
  3. údaje Kupujúceho a jeho kontaktné údaje,
  4. celkovú cenu objednaného Tovaru vrátane nákladov na balenie, dodanie a dopravu,
  5. platobné a dodacie podmienky,
  6. informácie o práve Kupujúceho (Spotrebiteľa) odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa doručenia tovaru spolu s informáciami o postupe pri uplatňovaní tohto práva, ako aj o tom, že ak Kupujúci využije toto právo, bude znášať náklady na vrátenie tovaru sám alebo uvedenie informácie o nemožnosti odstúpenia od Zmluvy,
  7. poučenie o zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru a
  8. informácia o možnosti využitia alternatívneho riešenia sporov.

 

  1. Orgánmi dozoru Obchodníka sú:

 

  • Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI so sídlom v Trenčíne pre Trenčiansky kraj, so sídlom Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, tel. č. 032/ 6400 109, web: https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi;

 

  1. Tieto obchodné podmienky sa použijú na prípady, kedy je Kupujúcim Podnikateľ iba vtedy a iba v takom rozsahu, aký je ustanovený v čl. X. týchto obchodných podmienok.

 

  1. Od ustanovení týchto obchodných podmienok je možné sa odchýliť len písomnou dohodou Zmluvných strán.

 

  1. Všetky vzťahy týkajúce sa Zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „ZoOS“),a pri Zmluve medzi Obchodníkom a Kupujúcim – Podnikateľom ustanoveniami Obchodného zákonníka a ustanoveniami ostatných platných, všeobecne záväzných právnych predpisov.

 

  1. Kontaktné údaje Obchodníka a kontaktné údaje pre podanie reklamácie alebo akéhokoľvek iného podnetu alebo správy sú: DAJVO s. r. o., Vrchteplá 150, 017 05 Vrchteplá, email: info@dajvo.sk, tel. č. +421 910 548 377.

 

  • Objednávka tovaru a uzatvorenie zmluvy

 

  1. V prípade záujmu Kupujúceho o niektorý z Tovarov ponúkaných Obchodníkom v elektronickom obchode vloží Kupujúci ním zvolený Tovar do virtuálneho nákupného košíka a pristúpi k vyplneniu Objednávkového formulára, ktorý obsahuje podstatné náležitosti potrebné k uzatvoreniu Zmluvy.

 

  1. K platnému uzatvoreniu Zmluvy v elektronickom obchode je Kupujúci povinný vyplniť všetky údaje v Objednávkovom formulári označené ako povinné a vybrať spôsob úhrady kúpnej ceny v zmysle čl. V. týchto obchodných podmienok.

 

  1. Po vyplnení všetkých požadovaných údajov vyjadrí Kupujúci súhlas s týmito obchodnými podmienkami prostredníctvom na to určeného poľa v Objednávkovom formulári. Kliknutím na políčko „Objednať s povinnosťou platby“ alebo na iné políčko s obdobným významom zadá Kupujúci Objednávku.

 

  1. Objednávka, ktorá je doručená Obchodníkovi, sa považuje za návrh na uzavretie Zmluvy s Obchodníkom. Kupujúci berie na vedomie, že k platnému uzatvoreniu Zmluvy je povinný riadne a pravdivo vyplniť všetky údaje označené v Objednávkovom formulári ako povinné.

 

  1. Obchodník prostredníctvom elektronickej správy doručí Kupujúcemu Potvrdenie objednávky, ktoré je akceptáciou (prijatím) návrhu na uzatvorenie Zmluvy. Doručenie Potvrdenia objednávky Obchodníkom podľa predchádzajúcej vety Kupujúcemu sa považuje za moment uzavretia Zmluvy medzi Zmluvnými stranami. Potvrdenie objednávky môže obsahovať predfaktúru s prehľadom objednaného Tovaru. Faktúra slúži Kupujúcemu ako daňový doklad a obsahuje všetky náležitosti vyžadované príslušnými právnymi predpismi.

 

  1. Po vzniku Zmluvy vznikajú Zmluvným stranám práva a povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej Zmluvy upravené týmito obchodnými podmienkami, najmä povinnosť Obchodníka dodať Kupujúcemu objednaný Tovar a povinnosť Kupujúceho zaplatiť za objednaný Tovar kúpnu cenu (ak, v závislosti od zvoleného druhu platby tak kupujúci neurobil už pri zadávaní Objednávky).

 

  1. Kupujúci si môže od Obchodníka objednať Tovar aj inak ako prostredníctvom virtuálneho nákupného košíka a Objednávkového formulára, napr. prostredníctvom e-mailovej správy. Na platné uzatvorenie Zmluvy podľa týchto obchodných podmienok je však potrebné, aby bola Objednávka zadaná Kupujúcim inak ako prostredníctvom Objednávkového formulára a Potvrdenie objednávky Obchodníkom obsahovali všetky povinné náležitosti uvedené vyššie v tomto článku obchodných podmienok. V prípade, ak Objednávka zadaná inak ako prostredníctvom Objednávkového formulára a Potvrdenie objednávky nespĺňajú náležitosti ustanovené v týchto obchodných podmienkach, k platnému uzatvoreniu Zmluvy nepríde.

 

  1. V prípade, ak Obchodník nedoručí Kupujúcemu Potvrdenie objednávky platí, že k uzatvoreniu Zmluvy medzi Zmluvnými stranami nedošlo.

 

  1. Kupujúci je povinný po doručení Potvrdenia objednávky od Obchodníka skontrolovať obsah Objednávky. V prípade zistených nezrovnalostí alebo iných chýb v obsahu Potvrdenia objednávky je povinný o tom, bez zbytočného odkladu, upovedomiť Obchodníka prostredníctvom elektronickej správy zaslanej na kontaktnú e-mailovú adresu Obchodníka uvedenú v čl. II. bode 6. týchto obchodných podmienok.

 

  1. Obchodník nezodpovedá za škodu, ktorá bola Kupujúcemu spôsobená (i) nesprávnym vyplnením Objednávkového formulára alebo tým, že (ii) Kupujúci neupozornil Obchodníka na nesprávnosť údajov uvedených v Potvrdení objednávky. Obchodník taktiež nezodpovedá za škodu spôsobenú dôsledkom toho, že (iii) prístupové údaje Kupujúceho k Objednávke, Potvrdeniu objednávky alebo k akýmkoľvek elektronickým médiám alebo serverom obsahujúcim Objednávku, Potvrdenie objednávky alebo údaje z Objednávky sa dostali do rúk neoprávnených tretích osôb a tieto boli následne neoprávnene využité / zneužité / upravené / odstránené alebo inak použité bez zavinenia Obchodníka. 

 

  1. Kupujúci v postavení Spotrebiteľa je oprávnený zrušiť potvrdenú Objednávku kedykoľvek až do odoslaniu Tovaru Obchodníkom, a to prostredníctvom elektronickej správy zaslanej na kontaktnú e-mailovú adresu Obchodníka uvedenú v čl. II. bode 6. týchto obchodných podmienok.

 

  1. V prípade zrušenia Objednávky podľa predchádzajúceho bodu tohto článku obchodných podmienok je Kupujúci povinný v elektronickej správe uviesť svoje kontaktné údaje, ktoré sú uvedené v Objednávke: číslo objednávky, názov a množstvo objednaného tovaru. V prípade, ak už prišlo k odoslaniu Tovaru Obchodníkom, nie Kupujúci oprávnený zrušiť Objednávku podľa tohto článku obchodných podmienok.

 

  1. Zrušenie Objednávky podľa tohto článku obchodných podmienok sa nepovažuje za odstúpenie od Zmluvy podľa článku VI. týchto obchodných podmienok a vzťahujú sa naň len ustanovenia tohto článku obchodných podmienok.

 

  1. Obchodník má právo zrušiť Objednávku alebo jej časť pred záväzným Potvrdením objednávky zaslaným Spotrebiteľovi prostredníctvom elektronickej správy podľa bodu 5. tohto článku obchodných podmienok.

 

  1. V prípade, ak Obchodník využije svoje právo zrušiť Objednávku alebo jej časť, nezašle Kupujúcemu Potvrdenie objednávky a k uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi Zmluvnými stranami nedôjde.

 

  1. CENOVÉ PODMIENKY

 

  1. Kúpna cena Tovarov ponúkaných Obchodníkom v elektronickom obchode je uvedená na webovej stránke vždy pri konkrétnom Tovare (ďalej ako „cena“). Kúpna cena sa vždy uvádza s daňou z pridanej hodnoty (DPH) v príslušnej výške, ak nie je v týchto obchodných podmienkach uvedené inak. 

 

  1. Cena tovaru nie je pre konkrétneho Spotrebiteľa alebo pre skupinu Spotrebiteľov určená na základe automatizovaného rozhodovania.

 

  1. Celková cena za Tovar sa môže navýšiť o cenu za doručenie Tovaru, čo Obchodník oznámi Kupujúcemu pri vypĺňaní Objednávkového formulára. Uvedenie cien Tovarov na webovej stránke sa považuje za platný cenník Obchodníka.

 

  1. Spolu s Potvrdením objednávky môže Obchodník doručiť Kupujúcemu aj zálohovú faktúru (predfaktúru) s predbežnou cenou vrátane DPH. Konečná cena za Tovar je uvedená v konečnej faktúre a príjmovom doklade predloženom Kupujúcemu pri dodaní Tovaru. 

 

  1. Všetky akcie na Tovary uvedené v elektronickom obchode platia do vypredania zásob, ak pri konkrétnom Tovare nie je uvedené inak.

 

  1. Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne upraviť ceny Tovarov uvedené v elektronickom obchode s tým, že nové ceny Tovarov sú pre Kupujúceho platné dňom ich uverejnenia v elektronickom obchode, okrem Tovarov, ktoré si už Kupujúcim objednal, t. j. Tovarov, ktoré boli objednané prostredníctvom Objednávky a Objednávka bola potvrdená Obchodníkom prostredníctvom Potvrdenia objednávky.

 

  1. Obchodník je zároveň povinný v prípade zníženia cien Tovarov uviesť predchádzajúcu Cenu tovarov. Pojem predchádzajúca cena tovarov je definovaná v § 7 ods. 1, 2, 3 a 4 ZoOS.

 

  1. Platobné a dodacie podmienky

 

  1. Pri Objednávke Tovaru si Kupujúci zvolí spôsob, akým mu Obchodník dodá Tovar a akým spôsobom uhradí Obchodníkovi kúpnu cenu za objednaný Tovar.

 

  • Kupujúcemu je Tovar doručený prostredníctvom kuriérskej spoločnosti Direct Parcel Distribution SK, s.r.o. (DPD) na miesto určené Kupujúcim v Objednávke. (ďalej ako „kuriérska spoločnosť“). Obchodník neumožňuje iný spôsob dodania tovaru.

 

  1. Kupujúci uhradí kúpnu cenu za Tovar bezhotovostne prevodom na bankový účet Obchodníka s číslom účtu v tvare IBAN: SK53 0200 0000 0048 8586 7653, vedený vo VÚB banke (ďalej len „účet Obchodníka“) pred doručením Tovaru prostredníctvom kuriérskej spoločnosti na miesto určené Kupujúcim.

 

  1. Pri dodaní Tovaru prostredníctvom doručenia na adresu dodania podľa bodu 2. tohto článku obchodných podmienok Obchodník doručuje tovar v čo najkratšom možnom termíne, spravidla do 3-5 pracovných dní odo dňa pripísania úhrady za Tovar v zmysle Zmluvy na účet Obchodníka, ak bola uzatvorená Zmluva v súlade s týmito Obchodnými podmienkami, vrátane doručeného potvrdenia Objednávky Obchodníkom. Obchodník doručuje Tovar vždy najneskôr do 30 dní odo dňa pripísania úhrady za Tovar v zmysle Zmluvy na účet Obchodníka. Obchodník a/alebo kuriérska spoločnosť informuje Kupujúceho prostredníctvom elektronickej správy o predpokladanej dodacej dobe v súlade s týmto bodom týchto obchodných podmienok, spravidla po pripísaní úhrady na účet Obchodníka.

 

  1. V prípade, ak si Kupujúci zvolí ako spôsob dodania Tovaru doručenie na miesto určené Kupujúcim podľa bodu 2. tohto článku obchodných podmienok, je Kupujúci povinný uhradiť Obchodníkovi okrem ceny za Tovar aj poplatok za doručenie Tovaru vo výške uvedenej v Objednávkovom formulári. Ak nie je v Objednávkovom formulári uvedená odplata / cena za doručenie platí, že doručenie je bezplatné.

 

  1. Pri doručovaní Tovaru na miesto určené Kupujúcim podľa bodu 2. tohto článku obchodných podmienok je Kupujúci povinný objednaný Tovar prevziať na dohodnutom mieste a v dohodnutom čase.

 

  1. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v Objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

 

  1. Obchodník dáva na vedomie, že Tovar je expedovaný len počas pracovných dní.

 

  1. Dodanie tovaru sa považuje za uskutočnené odovzdaním Tovaru Kupujúcemu. V prípade, ak Obchodník dopraví objednaný Tovar Kupujúcemu na miesto určené v Potvrdení objednávky, je Kupujúci povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala ním určená oprávnená osoba.

 

  1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza z Obchodníka na Kupujúceho odovzdaním Tovaru Kupujúcemu pri jeho dodaní. Od momentu odovzdania Tovaru Kupujúcemu prechádza na Kupujúceho nebezpečenstve vzniku škody na Tovare.

 

  1. Kupujúci je povinný po prevzatí Tovaru zásielku skontrolovať, najmä preveriť, či obal, v ktorom je tovar zabalený nie je poškodený alebo iným spôsobom znehodnotený.

 

  1. Pri Tovare označenom v elektronickom obchode ako „NEDOSTUPNÝ/VYPREDANÝ“ alebo iným obdobným označením, ktorý nie je v danom momente na sklade, je Obchodník povinný informovať Kupujúceho e-mailom alebo inou formou o dostupnosti uvedeného Tovaru ako aj o dodacích lehotách v lehote 3 pracovných dní odo dňa dopytu Kupujúceho, resp. jeho žiadosti o poskytnutie uvedenej informácie či iného dopytu, z ktorého je zrejmý záujem Kupujúceho o uvedený Tovar.
  2.  
  3.  

 

  1. Odstúpenie od zmluvy

 

  1. Každý Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, má v zmysle § 20 ZoOS právo odstúpiť od Zmluvy uzavretej na diaľku s Obchodníkom do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, a to aj bez uvedenia dôvodu.

 

  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

 

  1. Obchodník má výslovnú povinnosť informovať Spotrebiteľa o možnosti odstúpenia od zmluvy. V prípade, že tak Obchodník neurobí, vystaví sa riziku, kedy Spotrebiteľovi môže byť zákonom priznaná dodatočná lehota na odstúpenie od zmluvy, a to až 12 mesiacov od uplynutia lehoty v prípade, kedy by si Obchodník svoju povinnosť informovať Spotrebiteľa riadne a včas splnil.

 

  1. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodov 1 až 3 sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.

 

  1. Kupujúci, ktorý si chce uplatniť svoje právo odstúpiť od zmluvy, je povinný kontaktovať Obchodníka, a to informovaním Obchodníka o tom, že využíva svoje právo odstúpiť od Zmluvy zaslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu týchto obchodných podmienok a ktorý nájdete tu alebo akýmkoľvek iným oznámením, z ktorého bude zrejmá vôľa Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy.  Kupujúci je povinný doručiť oznámenie o odstúpení od Zmluvy prostredníctvom elektronickej správy alebo poštovej zásielky zaslanej na kontaktnú e-mailovú resp. korešpondenčnú adresu Obchodníka uvedenú v bode 6. čl. II. týchto obchodných podmienok. V oznámení o odstúpení od Zmluvy Kupujúci uvedie číslo objednávky, dátumu nákupu a číslo účtu, na ktoré mu má Obchodník vrátiť zaplatenú cenu za Tovar. Kupujúci je povinný oznámenie o využití svojho práva na odstúpenie od Zmluvy odoslať Obchodníkovi do konca 14 dňovej lehoty.

 

  1. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť Spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Spotrebiteľ odstúpil od Zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka.

 

  1. Kupujúci je v prípade odstúpenia od Zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok povinný zároveň vrátiť Obchodníkovi všetko, čo nadobudol na základe Zmluvy. V prípade, ak to už nie je dobre možné, napríklad z dôvodu, že Obchodníkom doručený Tovar je zničený, poškodený alebo použitý, je Kupujúci povinný uhradiť Obchodníkovi peňažnú náhradu vo výške hodnoty, o ktorú sa znížila hodnota Tovaru v zmysle ustanovení § 457 Občianskeho zákonníka a náklady, ktoré Obchodníkovi vznikli v súvislosti s opravou vráteného Tovaru a jeho prípadným uvedením do pôvodného stavu. Kupujúci je však vždy povinný uhradiť Obchodníkovi peňažné náhrady najviac vo výške rozdielu medzi cenou Tovaru a jeho hodnotou v čase uplatnenia práva Kupujúceho na odstúpenie od zmluvy.

 

  1. Kupujúcim vrátený Tovar musí byť vrátený kompletný tak ako ho prevzal so všetkými dokladmi, ktoré boli Kupujúcemu dodané, okrem prípadov opísaných v bode 3. tohto článku obchodných podmienok.

 

  1. Kupujúci je povinný vrátiť Tovar jeho zaslaním na kontaktnú adresu Obchodníka, ktorá je uvedená v bode 6. čl. II. týchto obchodných podmienok.

 

  1. Ak Kupujúci odstúpi od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku obchodných podmienok, je povinný podľa § 15 ods. 1 písm. g) ZoOS znášať všetky náklady na dopravu Tovaru späť Obchodníkovi a to aj v takom prípade, ak je predmetom vrátenia taký Tovar, ktorý nie je možné, vzhľadom na jeho povahu, vrátiť prostredníctvom pošty.

 

  1. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu odo dňa doručenia oznámenia Kupujúceho o odstúpení od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku obchodných podmienok najneskôr však do 14 dní, vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou. Kupujúci sa však môže s Obchodníkom dohodnúť aj na inom spôsobe platby / vrátenia zaplatenej ceny Kupujúcemu, ak mu v súvislosti s tým nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

 

  1. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od Zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorých predmetom je dodanie Tovaru, vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je Tovar doručený, alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

 

  1. Nemožnosť odstúpenia od zmluvy: Kupujúci v postavení Spotrebiteľa berie na vedomie, že v súlade s ustanoveniami § 19 ods. 1 písm. c) ZoOS nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, nakoľko predmetom Zmluvy je dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru.

 

  1. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1 ZoOS, sa zakazuje.

 

  • Reklamačný poriadok

 

  1. Obchodník poskytuje na Tovary, ktoré ponúka v elektronickom obchode záruku za vady tovaru v trvaní 24 mesiacov, ak nie je ďalej v týchto obchodných podmienkach ustanovené inak.

 

  1. Záručná doba pri všetkých Tovaroch začína plynúť v deň prevzatia tovaru Kupujúcim. Záručným listom je faktúra – doklad o zaplatení tovaru, ktorý Obchodník doručí Kupujúcemu prostredníctvom elektronickej správy v Potvrdení objednávky alebo ktorý Obchodník odovzdá Kupujúcemu pri prevzatí Tovaru a ktorý obsahuje všetky náležitosti predpísané všeobecne záväznými právnymi predpismi.

 

  1. Pri uplatnení práv zo záruky Tovaru (ďalej aj ako „reklamácia“) je Kupujúci povinný doručiť reklamovaný Tovar na kontaktnú adresu Obchodníka uvedenú v bode 6. čl. II. týchto obchodných podmienok ako poštovú zásielku alebo osobne. Kupujúci je povinný doručiť reklamovaný Tovar nepoškodený vrátane originálu faktúry alebo dokladu o zaplatení.

 

  1. Kupujúci je oprávnený si uplatňovať práva z poskytnutej záruky iba v prípade, ak uhradil celkovú cenu Tovaru.

 

  1. Spôsob uplatnenia reklamácie a postup Kupujúceho pri reklamácii

 

  • Obchodník informuje Kupujúceho o možnosti uplatnenia si reklamácie pri Potvrdení objednávky, doručením týchto obchodných podmienok.

 

  • Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu prostredníctvom elektronickej správy na e-mailovú adresu Obchodníka uvedenú v bode 6. čl. II týchto obchodných podmienok alebo písomne, prostredníctvom pošty na kontaktnú poštovú adresu Obchodníka uvedenú v bode 6. čl. II. týchto obchodných podmienok.

 

  • Kupujúci je povinný v reklamácii uviesť skutočnosti, ktoré nasvedčujú tomu, že Tovar má vady a uviesť aj pravdivý opis týchto vád, rozsah týchto vád, a čas, kedy sa vyskytli.

 

  • Po doručení reklamácie, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia reklamácie,  je Kupujúci povinný doručiť Tovar, na ktorý si uplatňuje reklamáciu na kontaktnú adresu Obchodníka uvedenú v bode 6. čl. II. týchto obchodných podmienok okrem prípadov, keď to vzhľadom na charakter poškodenia a vád Tovaru už nie je dobre možné alebo ak tieto obchodné podmienky neustanovujú v konkrétnych prípadoch inak. V takom prípade je povinný umožniť poverenému zamestnancovi Obchodníka uskutočniť obhliadku tovaru na mieste, kde sa Tovar nachádza.

 

  • Obchodník po doručení reklamácie preverí, či bola reklamácia uplatnená v záručnej dobe. V prípade, ak bola reklamácia doručená, Obchodník informuje Kupujúceho o prijatí reklamácie.

 

  • Obchodník vybaví Prijatú reklamáciu v čo najkratšom čase, pričom na vybavenie reklamácie je potrebné vnímať 30 dňovú lehotu ako maximálne možnú lehotu. Uvedenú lehotu je možné presiahnuť len v individuálnych prípadoch, ak existujú dôvody nezávislé od Obchodníka, ktoré zakladajú prekážku pre vybavenie reklamácie do 30 dní. Pre predĺženú lehotu však platí, že má ísť o najkratší možný čas, pričom obchodník bude o tejto lehote a dôvodoch, pre ktoré presiahne jej dĺžka 30 dní, informovať spotrebiteľa vždy písomnou formou. Ak Obchodník nevybaví prijatú reklamáciu v lehote stanovenej v prechádzajúcej vete tohto bodu obchodných podmienok, Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak tieto obchodné podmienky neustanovujú inak. Pri odstúpení od Zmluvy podľa tohto bodu tohto článku obchodných podmienok je Kupujúci oprávnený využiť postup upravený v  čl. VI. obchodných podmienok a jednoznačne uviesť, že odstupuje z dôvodu uvedeného v tomto bode.

 

  • Obchodník po vybavení reklamácie dá Spotrebiteľovi doklad o vybavení reklamácie iba v prípade ak reklamáciu zamietne. V doklade uvedie dôvody zamietnutia reklamácie.

 

  • V prípade ak si Spotrebiteľ neprevezme reklamáciu v lehote 6 mesiacov od oznámenia jej vybavenia, Obchodník bude mať právo takto reklamovaný tovar predať.

 

  • V prípade odstrániteľnej vady Tovaru má Kupujúci právo na to, aby bola táto vada odstránená riadne, včas a bezplatne. Kupujúci je oprávnený namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, ak tým nevzniknú Obchodníkovi neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady.

 

  • Obchodník je oprávnený namiesto odstránenia vady vymeniť Tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí neprimerané ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať tak, ako Tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.  Kupujúci má rovnaké práva aj v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vytknutie vady (rovnakej) alebo pre väčší počet vád (najmenej tri) Tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľné vady Tovaru, ktoré však nebránia riadnemu užívaniu Tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny.

 

  • Informácie o priebehu vybavovania reklamácie a o iných otázkach Kupujúceho poskytne Obchodník na požiadanie Kupujúcemu prostredníctvom elektronickej správy na e-mailovú adresu Kupujúceho alebo písomne, prostredníctvom pošty na kontaktnú poštovú adresu Kupujúceho.

 

  • O výsledku reklamácie informuje Obchodník Kupujúceho, bez zbytočného odkladu po ukončení reklamácie, prostredníctvom elektronickej správy na e-mailovú adresu Kupujúceho alebo písomne, prostredníctvom pošty na kontaktnú poštovú adresu, pričom informuje Kupujúceho o výsledku reklamácie, ako aj o spôsobe vybavenia reklamácie.

 

  • Obchodník spolu s informovaním o výsledku reklamácie doručí Kupujúcemu potvrdenie o výsledku reklamácie – reklamačný protokol. V reklamačnom protokole informuje Obchodník Kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie, niektorým zo spôsobov upravených týmto Reklamačným poriadkom, t. j.:

 

  1. odovzdaním opraveného Tovaru, ak je to vzhľadom na povahu Tovaru možné,
  2. výmenou Tovaru,
  3. vrátením ceny Tovaru a ostatných nákladov,
  4. vyplatením primeranej zľavy z ceny Tovaru alebo
  5. odôvodeným zamietnutím reklamácie.

 

  • V ostatných otázkach reklamácie Tovaru, ktoré nie sú upravené týmto článkom obchodných podmienok, postupuje Obchodník podľa ustanovení príslušných právnych predpisov.

 

  1. Osobitné ustanovenia o spôsobe vybavenia reklamácie Kupujúceho – Podnikateľa

 

  • Na uplatnenie reklamácie, rozsah poskytovanej záruky a na vybavenie reklamácie Kupujúceho v postavení Podnikateľa sa vzťahujú ustanovenia tohto článku obchodných podmienok, ak nie je ďalej ustanovené inak.
  • Obchodník poskytuje Podnikateľom na Tovary, ktoré ponúka v elektronickom obchode záruku za vady Tovaru v trvaní 12 mesiacov.

 

  • Záruka na Tovar môže vyplynúť zo Zmluvy alebo z vyhlásenia Obchodníka, najmä vo forme záručného listu. Ak je v Zmluve alebo v záručnom vyhlásení predávajúceho uvedená odlišná záručná doba, platí táto doba.

 

  • Kupujúci v postavení Obchodníka, má v prípade, ak bola dodaním vadného Tovaru porušená Zmluva, tieto práva:

 

  1. požadovať odstránenie vád Tovaru dodaním náhradného Tovaru alebo dodanie chýbajúceho Tovaru,
  2. požadovať odstránenie vád opravou Tovaru, ak sú opraviteľné,
  3. požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
  4. odstúpiť od Zmluvy.

 

  • Výber jedného zo spôsobov vybavenia reklamácie podľa predchádzajúceho bodu je na Predávajúcom. Predávajúci je oprávnený zvoliť ktorýkoľvek spôsob vybavenia reklamácie, ak je to objektívne možné. Ak nedôjde k vybaveniu reklamácie do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, platí, že Kupujúci je oprávnený si zvoliť ktorýkoľvek zo spôsobov vybavenia reklamácie podľa predchádzajúceho bodu.

 

  • Ostatné otázky týkajúce uplatnenia si záruky Kupujúcim – Podnikateľ, sa spravujú prednostne ustanoveniami týchto obchodných podmienok, ak tieto obchodné podmienky neustanovujú inak a príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

 

  • V prípade Kupujúceho – Podnikateľa sa zároveň zakazuje jednostranné započítavanie pohľadávok

 

  • Spracúvanie osobných údajov a ich ochrana

 

  1. Pri predaji Tovaru prostredníctvom elektronického obchodu Obchodníka a prevádzkovaní webovej stránky prichádza k spracúvaniu osobných údajov Kupujúcich a ostatných návštevníkov webovej stránky Obchodníka (ďalej ako „Dotknuté osoby“).

 

  1. Obchodník dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov Dotknutých osôb bolo zákonné, spravodlivé a transparentné. Obchodník spracúva osobné údaje vždy len na konkrétne účely vyplývajúce z určených právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie osobných údajov Dotknutých osôb bolo vykonávané v súlade a podľa predpisov o ochrane osobných údajov, najmä v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní Osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a ostatnými predpismi o ochrane osobných údajov.

 

  1. Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov Obchodníkom, ku ktorému dochádza prostredníctvom webovej stránky, sú zverejnené v zásadách ochrany osobných údajov Obchodníka.

 

  1. Alternatívne riešenie sporov

 

  1. Každý Kupujúci v postavení Spotrebiteľa, má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o alternatívnom riešení sporov“) právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri vzťahoch vyplývajúcich zo Zmluvy, napr. pri vybavovaní Objednávky, uplatnení reklamácie a pod.

 

  1. Počas alternatívneho riešenia sporov sa postupuje v zmysle príslušných predpisov upravujúcich alternatívne riešenie sporov. Kupujúci v postavení Spotrebiteľa, spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu má Kupujúci, v postavení Spotrebiteľa, právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

 

  1. Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Orgánom alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá poskytuje všetky relevantné informácie na platforme https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.

 

  1. Kupujúci, ktorý je v postavení Spotrebiteľa, má podľa Zákona o alternatívnom riešení sporov právo podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy RSO, ktorá je dostupná online na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm, v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva v súvislosti s poskytovaním služieb Obchodníkom.

 

  1. Osobitné ustanovenia pre Kupujúcich – podnikateľov

 

  1. Na Zmluvu medzi Obchodníkom a Kupujúcim v postavení Podnikateľa sa prednostne aplikujú ustanovenia tohto čl. X. obchodných podmienok, následne ostatné ustanovenia týchto obchodných podmienok, ak nie sú vylúčené z pôsobnosti  Obchodného zákonníka.

 

  1. Na Zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim v postavení Podnikateľa sa nevzťahujú ustanovenia článku VI. (Odstúpenie od zmluvy) a článku IX. (alternatívne riešenie sporov) týchto obchodných podmienok.

 

  1. Ustanovenia článku VII. (Reklamačný poriadok) týchto obchodných podmienok sa vzťahujú na Kupujúcich v postavení Podnikateľov v rozsahu ustanovenom v bode 8.1. čl. VII. týchto obchodných podmienok.

 

  1. Registrácia na webovej stránke

 

  1. Každý návštevník webovej stránky je oprávnený sa na webovej stránke, prostredníctvom tam uvedeného registračného formulára pri vyplnení údajov k objednávke, registrovať a vytvoriť si zákaznícky účet. Registráciou návštevníka na webovej stránke vzniká medzi Obchodníkom a návštevníkom osobitný bezodplatný zmluvný vzťah, na základe ktorého Obchodník vedie účet zákazníka na webovej stránke a poskytuje mu služby s tým spojené (napr. Pred vyplnenie nákupného košíka v prípade objednávky, evidencia a prehľad histórie nákupov návštevníka na webovej stránke). Návštevník je oprávnený kedykoľvek svoj zákaznícky účet na webovej stránke zrušiť, čím zmluvný vzťah medzi Obchodníkom a návštevníkom podľa tohto článku obchodných podmienok zaniká.

 

  1. Vzťahy medzi Obchodníkom a návštevníkom týkajúce sa zmluvného vzťahu založeného registráciou návštevníka na webovej stránke, ktoré nie sú týmito obchodnými podmienkami výslovne upravené, sa riadia ustanoveniami príslušných platných právnych predpisov. V prípade, ak sa návštevník do svojho zákazníckeho účtu neprihlási počas 12 po sebe nasledujúcich mesiacov, Obchodník jeho účet automaticky vymaže a zmluvný vzťah medzi Obchodníkom a návštevníkom podľa tohto článku obchodných podmienok zaniká.

 

  1. Kupujúci si môže objednať tovar priamo z webovej stránky aj bez registrácie.

 

  • Záverečné ustanovenia

 

  1. Obchodník si vyhradzuje právo tieto obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť a / alebo ich doplniť. Zmeny alebo doplnenie týchto obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na webovej stránke. Na Zmluvy uzatvorené počas platnosti a účinnosti obchodných podmienok zverejnených pred ich zmenou a / alebo doplnením sa vzťahujú obchodné podmienky zverejnené na webovej stránke v čase uzatvorenia Zmluvy.

 

  1. Ak niektoré z ustanovení týchto obchodných podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a / alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto obchodných podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné. Obchodník sa zaväzuje v prípade takejto neplatnosti a / alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto obchodných podmienok nahradiť takéto neplatné a / alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a / alebo neúčinného ustanovenia a v prípade, že sa takéto neplatné a / alebo neúčinné ustanovenie dotýka Zmluvy už uzavretej medzi Kupujúcim a Obchodníkom, sú Zmluvné strany povinné takéto ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.

 

  1. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto obchodným podmienok v rozpore s ustanovením všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu Zmluvné strany dohodou odchýliť, alebo jeho aplikáciu vylúčiť, má sa za to, že Zmluvné strany sa od takého ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie takého ustanovenia vylúčili.

 

  1. Žiadna zo Zmluvných strán nie je zodpovedná za nemožnosť plnenia v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom tzv. „vyššej moci“. Za udalosti vplyvom tzv. „vyššej moci“ podľa predchádzajúcej vety sa považujú také udalosti, ktoré Zmluvné strany nemohli predvídať a nemohli im zabrániť, a to ani v prípade vynaloženia všetkého možného požadovaného úsilia a / alebo odbornej starostlivosti a ktorá je nezávislá od vôle Zmluvných strán, najmä vojna, štrajk, povstanie, živelná pohroma, pandémia, legislatívne zmeny a podobne.

 

  1. Dňom účinnosti nových obchodných podmienok strácajú platnosť a účinnosť predošlé obchodné podmienky, s výnimkou situácií špecifikovaných v bode 1. tohto článku obchodných podmienok.

 

  1. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.09.2024.  

 

 

 


Kontaktujte nás
Sme pripravení vám
poradiť a pomôcť